杭州龙凤娱乐地图论坛yldt

Gaddafi regime decides to deport 26 foreign journalists who had been invited to Tripoli

first_img Help by sharing this information Organisation German spyware company FinFisher searched by public prosecutors April 7, 2011 – Updated on January 20, 2016 Gaddafi regime decides to deport 26 foreign journalists who had been invited to Tripoli News Follow the news on Bahrain Tenth anniversary of Bahraini blogger’s arrest BAHRAIN Two Iraqi journalists employed by the opposition newspaper Al-Wasat, Ali Al-Sherify and Raheem Al-Kabi, were arrested by the Bahraini authorities and deported on 4 April. Both had been working for Al-Wasat since 2005.Their deportation came one day after the information ministry announced that it was closing Al-Wasat, which was founded in 2002. The national television programme “Media Watch” had accused the newspaper the day before of trying to harm Bahrain’s stability and security and of disseminating false information that undermined the country’s international image and reputation.The Information Affairs Authority, a government agency that regulates the media, later reversed this decision and gave Al-Wasat permission to resume publishing on 4 April. But three of its most senior journalists – editor Mansour Al-Jamari, managing editor Walid Nouihid and local news editor Aqil Mirza – were forced to resign. The board of directors announced the appointment of Abidily Al-Abidily to replace Jamari as editor. RSF_en BahrainMiddle East – North Africa LIBYAReporters Without Borders is outraged by the Libyan government’s decision to deport 26 foreign journalists on the grounds that their visas had expired. The names of journalists, who had all been invited to Tripoli by the government, were posted last night in the lobby of the hotel where they were staying. They were initially told they would have to leave today. But the authorities announced today that their “departure was postponed until 9 April.Today’s mass expulsion follows a series of individual arrests and deportations in recent weeks. The most recent was that of Daily Telegraph correspondent, Damien McElroy, who was asked to leave Libya on 3 April, preceded by Michael Georgy, an American journalist working for Reuters, on 30 March. The Libyan authorities provided no explanation (http://en.rsf.org/libya-journalist-arrested-in-tripoli-06-04-2011,39964.html).Reporters Without Borders has also learned from a reliable source that four journalists – a South Africa, two Americans and a Spaniard – have been missing in the east of the country since 4 April. Their disappearance is a matter of great concern.Yesterday, Reporters Without Borders condemned the detention of Lofti Ghars, a journalist with Canadian and Tunisian dual citizenship who works for Al-Alam TV. He was arrested by pro-Gaddafi forces on 16 March as he arrived in Libya from Tunisia. Three Al-Jazeera journalists who were arrested in early March – Mauritian reporter Ahmed Vall Ould el-Dine, Norwegian photographer Ammar Al-Hamdane and British photographer Kamel Al-Tallou’ – are meanwhile still being held by pro-Gaddafi forces in the west of the country. A fourth Al-Jazeera journalist who was arrested at the same time, Tunisian Lotfi Messaoudi, was released on 31 March (http://en.rsf.org/libya-afp-confirms-that-three-foreign-22-03-2011,39842.html).Reporters Without Borders also reiterates its concern about Rana Akbani, a woman reporter of Syrian nationality, who has been missing in eastern Libya since 28 March (http://en.rsf.org/libya-syrian-journalist-missing-reuters-31-03-2011,39934.html). Receive email alertscenter_img to go further News YEMEN The Union of Yemeni Journalists reported today that Mansour Al-Samadi, a journalist employed by the government newspaper Al-Thawra, was abducted from his home. Samadi managed to call the union while he was in the interior minister’s office. From there he was taken to an unknown location. Reporters Without Borders is concerned about his fate and calls for his immediate and unconditional release.Samadi is the second journalists to have been kidnapped in this manner in the past week. Abdelghani Al-Shamiri, the former news director of the state-owned radio and TV service, was kidnapped by national security officials while on his way home on 31 March in Sanaa and was taken to an unidentified location. He was released the next day after pressure from the Union of Journalists. He had recently resigned from his positions within the ruling party and declared his support for the protesters who have been calling for President Ali Abdallah Saleh’s resignation. Thereafter, he had been getting many messages threatening him or members of his family with reprisals if he continued to support the opposition movement (http://en.rsf.org/bahraini-and-syrian-authorities-04-04-2011,39946.html).Copies of issue No. 271 of the newspaper Al-Nidda were seized at a checkpoint south of the capital on 4 April. They were to have been delivered to Taiz. March 17, 2021 Find out more BahrainMiddle East – North Africa Coronavirus “information heroes” – journalism that saves lives News News October 14, 2020 Find out more June 15, 2020 Find out morelast_img read more

BNY Mellon Cautions U.S. Supreme Court on RMBS Decision

first_img in Daily Dose, Featured, News The Best Markets For Residential Property Investors 2 days ago  Print This Post Sign up for DS News Daily Share Save The Best Markets For Residential Property Investors 2 days ago BNY Mellon Lawsuits Mortgage-Backed Securities U.S. Supreme Court 2015-11-24 Brian Honea BNY Mellon Cautions U.S. Supreme Court on RMBS Decision Governmental Measures Target Expanded Access to Affordable Housing 2 days ago Previous: DS News Webcast: Tuesday 11/24/2015 Next: What is the Cost of Delaying the Foreclosure Process? Demand Propels Home Prices Upward 2 days ago Subscribe Related Articles November 24, 2015 1,241 Views center_img The Week Ahead: Nearing the Forbearance Exit 2 days ago Brian Honea’s writing and editing career spans nearly two decades across many forms of media. He served as sports editor for two suburban newspaper chains in the DFW area and has freelanced for such publications as the Yahoo! Contributor Network, Dallas Home Improvement magazine, and the Dallas Morning News. He has written four non-fiction sports books, the latest of which, The Life of Coach Chuck Curtis, was published by the TCU Press in December 2014. A lifelong Texan, Brian received his master’s degree from Amberton University in Garland. Data Provider Black Knight to Acquire Top of Mind 2 days ago Bank of New York Mellon has issued a warning to the U.S. Supreme Court predicting disaster for the residential mortgage-backed securities market if the nation’s highest court overturns a Second Circuit Court ruling that the bank was not liable for losses incurred by investors as a result of defective securities, according to a report from Law360.In a filing earlier in November, BNY Mellon asked the Supreme Court not to review a decision by the Second Circuit Court of Appeals from December 2014 which found that the mortgage-backed securities in question were not protected under the 1939 Trust Indenture Act (TIA). A group of union pension funds led by the Retirement Board of the Policemen’s Annuity and Benefit Fund of the City of Chicago asked the Second Circuit court to reverse that decision in September 2015, which overturned a district court’s decision that permitted the pension fund to sue BNY Mellon for failing to perform its duties as a trustee on 26 trusts with about $30 billion in balances.The trusts in question contain pools of mortgages serviced by Countrywide Financial, which was acquired by Bank of America in 2008 and has since cost that bank billions of dollars in legal fees and settlements regarding its RMBS practices.The pension funds’ lawsuit suit claims that BNY Mellon failed in its duties as trustee with the securities because it did not intervene when Countrywide failed to perform its duties as servicer, which include reviewing loan files, repurchasing bad loans, or transferring mortgage notes to BNY Mellon. The suit alleges that BNY Mellon was negligent in its duties because it did not ensure that Countrywide performed those duties.A district judge ruled in 2012 that the pension funds would be allowed to bring claims on 26 out of 530 trusts held by BNY Mellon which amounted to an original principal balance of approximately $424 billion. Two years later, that decision was later overturned by the Second Circuit Court of Appeals.The pension funds allege that reversing the Second Circuit Court’s decision and allowing them to sue the bank would improve the RMBS market by improving trustee oversight of the bonds, which would lift the confidence of investors. BNY Mellon disputed that claim in its brief filed with the Supreme Court earlier this month, saying that reversing that decision would force the bank to rewrite contracts worth “trillions” that were believed to be exempt from the TIA at the time they were created. BNY Mellon said in its brief that “[N]othing could be more unsettling to investors than a ruling that, many years after the fact, retroactively changed the terms of contracts governing trillions of dollars worth of investments.” Home / Daily Dose / BNY Mellon Cautions U.S. Supreme Court on RMBS Decision Governmental Measures Target Expanded Access to Affordable Housing 2 days ago Tagged with: BNY Mellon Lawsuits Mortgage-Backed Securities U.S. Supreme Court Demand Propels Home Prices Upward 2 days ago About Author: Brian Honea Servicers Navigate the Post-Pandemic World 2 days ago Servicers Navigate the Post-Pandemic World 2 days ago Data Provider Black Knight to Acquire Top of Mind 2 days agolast_img read more